1. LA LIJ A PARTIR DELS 60: NOUS VALORS I TEMES
1.1 ES TRANSMETEN NOUS VALORS SOCIALS
• OPOSICIÓ ALS CORRENTS REALISTES I ALS, FINS ARA, VALORS CÍVICS I EDUCATIUS.
• LA LIJ ÉS MÉS IMAGINATIVA I MENYS PLANA I PEDAGÒGICA.
• UN NOU PERFIL:
• FINS ARA ELS NENS DELS CONTES EREN NENS-PRETEXT , PERÒ ARA ELS NENS NO SÓN TAN DÒCILS, RAONABLES I CARITATIUS SINÓ MÉS ACTIUS, DESPERTS I GENEROSOS.
2. LIJ A PARTIR DELS 70
2.1 REIVINDICACIÓ DE:
LA FANTASIA
LA COMPLEXITAT DE LES RELACIONS PERSONALS I DELS CONFLICTES VITALS
EL PODER DE LA LITERATURA
2.2 CANVI I CONTRAST DE VALORS
1. EL SENTIT DE LA VIDA COM A PLAER EN CONTRAST AMB LA IDEA DE SERVEI, PROFIT O PREPARACIÓ PER AL FUTUR
2.EL DRET A LES DIFERÈNCIES INDIVIDUALS (RAÇA, GÈNERE, AFICIONS, IMATGE CORPORAL...)
DAVANT DE MODELS SOCIALS UNIFORMITZADORS I INTOLERANTS
3. ACTITUD ECOLÒGICA I PACIFISTA EN CONTRAST AMB EL PROGRÉS INDUSTRIAL I L’AGRESSIVITAT SOCIAL
4. PROPOSTA DE “RADAR” PERSONAL D’ACTUACIÓ
COM A RESPOSTA A LA INHIBICIÓ O PLURALITAT DE NORMES MORALS
5. ELS CONFLICTES SÓN COMPLEXOS I,SOVINT, DE DIFÍCIL O IMPOSSIBLE SOLUCIÓ
6. ELS CONFLICTES PODEN SUPERAR-SE A TRAVÉS DE: LA PARAULA, L’HUMOR O LA IMAGINACIÓ I NO AMB REPRESSIÓ
7. ELS SENTIMENTS I LES CONDUCTES HUMANES PODEN SER AMBIGUS
8. LLIBERTAT I AUTONOMIA PERSONAL I NO JERARQUIA
9. COMPLICITAT I COMUNICACIÓ ENTRE NENS I ADULTS I NO JERARQUITZACIÓ I SEPARACIÓ.
10. MARGES MÉS AMPLIS PEL TRENCAMENT DE NORMES (DESORDRE, BRUTÍCIA, MAL GUST...) EN CONTRAST AMB LES CONVENCIONS RESTRICTIVES I INVIOLABLES
3. INTRODUCCIÓ DE NOUS TEMES
No hi ha un canvi de normes prefixat per RESOLDRE els problemes des de la infantesa a l’adolescència (COMPLEXITAT DE LA VIDA):
Nens amb VEU i VOT.
ES TRACTEN TEMES TABÚ O INAPROPIATS: GUERRA, MORT O QUE VULNEREN LES NORMES D’URBANITAT
EL CONFLICTE COM UNA PART INEVITABLE DE LA VIDA
EL TEMA DE L’ENFRONTAMENT AL DOLOR, MALALTIA, BOGERIA, MORT, MINUSVALIDESES, INCOMUNICACIÓ...
Hi ha una pluralitat de valors NO un discurs moral.
Reivindicació del dret individual a la llibertat i al plaer
Lluita contra la discriminació de raça i gènere
Literatura antiautoritària
4. Des dels anys 80 a l’actualitat
Inhibició de les propostes educatives
Desig de mostrar la REALITAT amb cruesa
S’empren recursos humorístics i fantàstics en un JOC literari d’entreteniment.
Reivindicació de la FANTASIA
Kiat Menghindari Produk Crystal X Palsu
Fa 9 anys
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada